Gastromapa bogatstva ukusa našeg kraja

Posetioci našeg kraja često ističu da jela ovog područja imaju osobenu vrednost i ukuse. Hvale našu tradicionalnu kuhinju, vole zdravu hranu, organske proizvode i jednostavna narodna jela, hoće sve da probaju, a najbolje obavezno kupe i ponesu kućama. Čuvene su naše bogate trpeze, najbolja pršuta, pastrmka,  jagnjetina, ukusni sir i kajmak, kačamak, komplet lepinja, heljdopita…Hrana ovog dela Srbije postaje brend i važan deo turističke ponude.

To je prepoznato i od turističkih poslenika, pa su uz podršku  PSD programa razvoja privatnog sektora, koji u raznim oblastima pomaže razvoj i zapošljavanja u turizmu, radi lakšeg predstavljanja sjedinjene te gastro vrednosti. Napravljena je i distribuirana Gastromapa turističke regije Zapadna Srbija pod imenom ’’Obično i neponovljivo’’. Ona pruža informacije o lokalnoj hrani i mestima njihove prodaje, ali i uvodi registrovana gazdinstva kao prodajna mesta tradicionalnih proizvoda, naravno uz poštovanje zakonske regulative koja je vrlo selektivna u ovoj oblasti.

’’Povećanje tražnje za tradicionalnim proizvodima podrazumeva njihovu laku dostupnost. Kako bi se to omogućilo, PSD je podržao uspostavljanje i četiri degustaciona centra: Aćim- Mušvete, destilerija Zarić-Kosjerić, Šopalović -Mačkat i Torlak-Šljivovica. Ovo su centri koji na specifičan način promovišu i popularizuju tradicionalne proizvode na tržištu turizma zapadne Srbije kao potpuno novom tržišnom segmentu. Otvarajući  tržište malim proizvodjačima koji nemaju druge mogućnosti  za kontinuiran i isplativ plasman, stvaraju novi oblik tražnje i doprinose povećanju prodaje i prihoda  Degustacioni centri su predstavljeni i u Gastromapi’’, navode o ovome u PSD programu, dodajuči da je sve to u skladu sa svetskim trendovima i većom tražnjom za prirodnom, zdravom i autentičnom hranom koja oslikava kulturu i tradiciju odredjenog područja.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *